.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشکیل نظام صنفی کشاورزی در مازندران

مدیرکل تعاون روستایی مازندران گفت: با تشکیل نظام صنفی کشاورزی در مازندران، واسطه‌های بخش کشاورزی حذف می‌شوند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، فریدون اسماعیل‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه تعاون روستایی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و 80 درصد شغل در سطح مازندران وابسته به کشاورزی است، ولی عموم کشاورزان برای زمین‌های کشاورزی خود شناسنامه و جایگاه خاصی نداشتند.

این مسئول افزود: به تازگی طرحی تحت عنوان نظام صنفی کشاورزی مطرح شده که با این طرح ماهیت زمین‌های کشاورزان مشخص می‌شود.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر کمیته کشوری، استانی و شهرستانی این نظام صنفی ایجاد شده، گفت: با وجود این نظام صنفی کشاورزی، کشاورزان باید برای فعالیت‌های خود پروانه فعالیت کشاورزی اخذ کنند.

وی تصریح کرد: همچنین تفاهمنامه‌ای بین معاونت توسعه بازرگانی صنفی دولتی و سازمان تعاون روستایی انجام شد که بر اساس آن توزیع و عرضه تعاونی محصولات کشاورزی در سراسر کشور توسط تعاونی با استفاده از تشکل‌ها و با مشارکت شورای صنفی انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس این تفاهمنامه وجود دلال‌ها و واسطه‌هایی که در بخش کشاورزی بیشترین سود را می‌بردند از بین رفته و امکانات در اختیار تشکل‌های بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون روستایی مازندران با اشاره به اینکه بابلسر دارای هفت شرکت تعاونی روستایی است، عنوان کرد: کسانی که دارای زمین‌های کشاورزی هستند عضو این شرکت‌ها بوده و این شرکت‌ها دارای مجمع و هیئت مدیره است که به دلیل برگزاری جلسات حسابرسی و کارهای حقوقی منظم پایدار هستند. 

اسماعیل‌زاده از احداث بازارچه عرضه محصولات کشاورزی در بابلسر خبر داد و گفت: این بازارچه در زمینی به مساحت 4هزار و 400 متر مربع در حال احداث است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با احداث این بازارچه 80 غرفه و دو محیط کوچک برای سرگرمی بچه‌ها احداث می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در این بازارچه حوضچه عرضه مستقیم ماهیان زنده نیز احداث می‌شود، متذکر شد: در فروشگاه‌های این بازارچه نیز فقط محصولات کشاورزی و فرآورده‌های لبنیاتی کشاورزی توزیع می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی مازندران در پایان اذعان داشت: انجام امور مربوط به فروشگاه‌ها نیز به تشکلات بخش کشاورزی یا تولید کنندگان بزرگ واگذار می‌شود تا واسطه در این کار از بین رفته و این کار به خوبی انجام پذیرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.